Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Серія Педагогіка<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 357
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Смолей В. В. 
Самоменеджмент керівника навчального закладу / В. В. Смолей // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 3-7. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито сутність самоменеджменту як технології управління власною діяльністю, що базується на сформованих особистих цінностях, визначених особистих цілях, самоконтролі, самопізнанні та самоаналізі, вмінні вирішувати проблеми, керувати стресами та управляти своїм часом. Відзначено, що самоменеджмент - це послідовне та цілеспрямоване використання керівником навичок, практик, прийомів для забезпечення ефективності діяльності, досягнення визначених цілей.

Раскрыта сущность самоменеджмента как технологии управления собственной деятельностью, базирующейся на сложившихся личных ценностях, определенных личных целях, самоконтроле, самопознании и самоанализе, умении решать проблемы, управлять стрессами и управлять своим временем. Отмечено, что самоменеджмент – это последовательное и целенаправленное использование руководителем навыков, практик, приемов для обеспечения эффективности деятельности, достижения определенных целей.

The article reveals the essence of self management as a technology of the management its own activities, based on the formed personal values, cetain personal goals, self-control, self-knowledge and introspection, the ability to solve problems,to manage stresse and time. It is noted that self-management is a consistent and purposeful use of leader’s skills, practices, techniques toproviding effective activity and to meat specific goals.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Креденець Н. Я. 
Досвід становлення соціального партнерства в контексті інтеграційних процесів у європейській системі освіти / Н. Я. Креденець // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 8-12. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто зарубіжний досвід розвитку освітніх систем в контексті інтеграційних процесів загалом та становлення соціального партнерства у системі освіти зокрема. Проаналізовано складне завдання – забезпечення зростаючих потреб економіки, зумовлених розвитком виробництва високих технологій, європейських і глобальних інтеграцій та конкуренції, яке загострило необхідність побудови нової парадигми освіти протягом усього життя за допомогою соціальних партнерів. З’ясовано, що процес модернізації освітніх систем на засадах неперервності є складним і багатовимірним.

Рассмотрен зарубежный опыт развития образовательных систем в контексте интеграционных процессов в целом и становления социального партнерства в системе образования в частности. Проанализирована сложная задача – обеспечение растущих потребностей экономики, обусловленных развитием производства высоких технологий, европейских и глобальных интеграций и конкуренции, которая обострила необходимость построения новой парадигмы образования в течение всей жизни с помощью социальных партнеров. Выяснено, что процесс модернизации образовательных систем на основе непрерывности является сложным и многомерным.

The article deals with the foreign experience in the development of educational systems in the context of integration processes in general and the establishment of social partnership in the education system in particular.The difficult task of providing of growing needs of economy caused by the development of high technology, European and Global Integration and competition has given rise to the need to build a new paradigm of education throughout the life together with social partners. It has been found out that the process of modernization of educational systems on the basis of continuity is complex and multidimensional.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4)7 ж

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Нестеренко В. В. 
Розвиток заочної форми навчання в системі вітчизняної вищої педагогічної освіти / В. В. Нестеренко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 12-18. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено історію розвитку заочної форми навчання у системі вітчизняної вищої педагогічної освіти. Охарактеризовано етапи становлення заочної навчання форми та організацію підготовки кадрів в ній. Розглянуто основи заочної педагогічної освіти як основного напряму підготовки кадрів без відриву від основної діяльності.

Прослежена история развития заочной формы обучения в системе отечественного высшего педагогического образования. Охарактеризованы этапы становления заочной формы обучения и организация подготовки кадров в ней. Рассмотрены основы заочного педагогического образования как основного направления подготовки кадров без отрыва от основной деятельности.

The history of part-time pedagogical education in the system of higher education is analysed. The main stages of part-time education development and personnel training organization in the system of part-time education are characterised. The fundamentals of part-time pedagogical education as the main way of personnel training who continue working full-time are revealed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)76

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Приймас Н. В. 
Просвітницька діяльність Уласа Самчука / Н. В. Приймас // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 19-26. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Вивчено вплив «Просвіти» на формування світогляду У. Самчука. Досліджено його просвітницьку діяльність, напрямки якої охарактеризовано за життєвими періодами письменника. Приділено увагу внеску У. Самчука у відродження та збереження українського шкільництва, участі у вирішенні питань освіти. Проаналізовано відображення діяльності «Просвіти» в автобіографічних творах У. Самчука. З’ясовано роль У. Самчука у розвитку просвітницького руху в Україні та еміграції.

Изучено влияние «Просвиты» на формирование мировоззрения У. Самчука. Исследована его просветительская деятельность, направления которой охарактеризованы в соответствии с жизненными периодами писателя. Обращено внимание на роль У. Самчука в возрождении и сохранении украинской школы, на его участие в решении вопросов образования. Проанализировано отображение деятельности «Просвиты» в автобиографических произведениях У. Самчука. Сделаны выводы о роли У. Самчука в развитии просветительского движения в Украине и в эмиграции.

The influence of «Prosvita» on the formation of U. Samchuk’s outlook has been studied. His educational activity, the aspects of which have been characterized according to life periods, has been revealed. Special attention is concentrated on U. Samchuk’s contribution to regenerating and preserving the Ukrainian school education, participating in solving educational problems. The matter of reflecting the activity of «Prosvita» in U. Samchuk’s autobiographical works has been analyzed. The role of U. Samchuk’s participation in the development of education movement in Ukraine and emigration has been revealed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч710.4(4УКР) л5 г + Ш5(7КАН=411.4)6-4 + Ш5(411.4=7КАН)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кобрій О. Н. 
Гуманізація свідомості майбутнього вчителя як основа формування його ціннісних орієнтацій (історико-методологічний аспект) / О. Н. Кобрій // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 26-31. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано основні тенденції розвитку проблеми гуманізації свідомості майбутнього вчителя у вітчизняній педагогіці в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. З’ясовано, що процес гуманізації свідомості майбутнього педагога як основа формування його ціннісних орієнтацій передбачає усвідомлення ідей християнської сутності людини, визнання пріоритету моралі, необхідність практикування моральних чеснот.

Обоснованы основные тенденции развития проблемы гуманизации сознания будущего учителя во второй половине ХХ – в начале ХХІ ст. Выяснено, что процесс гуманизации сознания будущего педагога как основа формирования его ценностных ориентаций предусматривает осознание идей христианской сущности человека, признание приоритета морали, необходимость реализации моральных качеств на практике.

The article grounds basic trends of the humanization problem of future teacher’s consciousness during the second half of the 20th – the beginning of the 21st century. Defining the process of consciousness humanization of as a base of the formation ofthe values is presupposed, first of all, the development of the ideas of Christian essence of man, the priority of morals, the necessity of moral virtues practice.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.21

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Барна Л. С. 
Підготовка вчителів в учительських семінаріях Східної Галичини / Л. С. Барна // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 31-36. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано досвід підготовки вчителів в учительських семінаріях Східної Галичини до 1939 р. Опрацьовано матеріали, які розкривають зміст підготовки й особливості проведення педагогічної практики в цих навчальних закладах. Визначено цінні складові історичного досвіду організації педагогічної практики в учительських семінаріях, які доцільно використовувати за сучасних умов вищої педагогічної освіти України.

Проанализирован опыт подготовки учителей в учительских семинариях Восточной Галиции до 1939 г. Обработаны материалы, которые раскрывают содержание подготовки и особенности проведения педагогической практики в этих учебных заведениях. Определены ценные моменты исторического опыта организации педагогической практики в учительских семинариях, которые целесообразно использовать в современных условиях высшего педагогического образования Украины.

Experience of preparation of teachers has been analysed in the teaching seminaries of East Galicia up to 1939. The materials which expose maintenance of preparation and peculiarities of pedagogical practice in teaching seminaries have been worked out.The valuable moments of historical experience have been selected in particular, in relation to organization of pedagogical practice in teaching seminaries which are expedient to be used in modern high education of Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР3)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гуцал Л. А. 
Особливості методики викладання дисциплін природничого циклу українськими педагогами початку ХХ століття / Л. А. Гуцал // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 37-43. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Досліджено, що завдяки діяльності видатних вітчизняних педагогів досліджуваного періоду – К. Вентцеля, Л. Володкевича, М. Демкова, Й. Косоногова, С. Русової, С. Слєсаревського, Я. Чепіги та інших – у розвитку шкільної природничої освіти відбулося значне оновлення її змісту та методики, було розроблено та запроваджено нові засоби вивчення природничих дисциплін. Доведено, що спадщина цих педагогів вплинула на сучасну теорію та практику шкільної природничої освіти.

Установлено, что благодаря деятельности выдающихся отечественных педагогов исследуемого периода – К. Вентцеля, Л. Володкевича, М. Демкова, И. Косоногова, С. Русовой, С. Слесаревского, Я. Чепиги и других – в развитии школьного естественного образования произошло значительное обновление его содержания и методики, были разработаны и внедрены новые средства изучения естественных дисциплин. Доказано, что наследие этих педагогов способствовало дальнейшему развитию в современной теории и практике школьного естественного образования.

It has been stated that owing to the work of famous native pedagogues of that time, namely by K. Ventsel’, L. Volodkevych, M. Demkov, Y. Kosonohov, S. Rusova, S. Sliesarevs’kyi, Ya. Chepiha and others, great innovation in the development of the content, methods of school natural education took place. New ways of study of natural disciplines have been elaborated and introduced. It is proved that the legacy of the above mentioned pedagogues was further developed in modern theory and practice of schoolnatural education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б. р(4УКР)2-2 + Б. г(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Марчій-Дмитраш Т. М. 
Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів до організації навчальної діяльності учнів початкової школи / Т. М. Марчій-Дмитраш // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 44-49. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Визначено педагогічні умови підготовки майбутніх учителів іноземних мов до організації навчальної діяльності молодших школярів. Проаналізовано компоненти, особливості означеної діяльності, доцільність використання навчально-педагогічних ігор, дискусій, розв’язання педагогічних задач у системі підготовки студентів. Подано результати експериментального дослідження.

Определены педагогические условия подготовки будущих учителей иностранных языков к организации учебной деятельности младших школьников. Проанализированы компоненты, особенности учебно-педагогические игры, дискуссий, решения педагогических задач в системе подготовки студентов. Приведены результаты экспериментального исследования.

The pedagogical conditions of future foreign languages teachers training for organiring educational activity with primary school pupils are substantiated in the article. The components, pecularities of this activity are analyzed. The expediency of using learning pedagogical games, discussions, doing pedagogical task are investigated. The results of experimental research are shown.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-1 + Ш12-911

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Молодиченко В. В. 
Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до формування цінннісних орієнтацій учнів / В. В. Молодиченко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 49-53. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто актуальні питання підготовки майбутнього вчителя початкових класів до формування ціннісних орієнтацій молодших школярів в контексті модернізації освіти. Визначено психолого-педагогічні умови ефективного здійснення цього процесу, що впливають на формування та розвиток виділених компонентів структури готовності майбутніх учителів початкової школи до формування ціннісних орієнтацій молодших школярів.

Рассмотрены актуальные вопросы подготовки будущего учителя начальных классов к формированию ценностных ориентаций младших школьников в контексте модернизации образования. Определены психолого-педагогические условия эффективного осуществления этого процесса, которые влияют на формирование и развитие выделенных компонентов структуры готовности будущих учителей начальных классов к формированию ценностных ориентаций младших школьников.

The vital questions of the future teacher of junior students preparation for the formation of students’ valuable world vision in the context of modernization of education are studied. The psychlogical and pedagogical conditions of the effective way ofthis process realization have the influence on the formation and development of separate structural components of the readiness of the future teacher of junior students preparation for the formation of students’ valuable world vision are investigated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Морська Л. І. 
Професійне вигорання українського педагога: міф чи реальність? / Л. І. Морська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 53-57. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проаналізовано сутність феномена професійного вигорання фахівців, зокрема, прояви згаданої проблеми у професійній діяльності педагога. Визначено основні симптоми професійного вигорання учителя та фактори, що спричиняють їх розвиток. Вказано можливі заходи щодо подолання наслідків і запобігання досліджуваному феномену.

Проанализирована сущность феномена профессионального выгорания специалистов, в частности, проявление упомянутой проблемы в профессиональной деятельности педагога. Определены основные симптомы профессионального выгорания учителя и факторы, влияющие на их развитие. Сформированы возможные меры преодоления последствий и предупреждения исследуемого феномена.

The essence of professional burnout phenomenon has been analyzed in the article, namely concerning professional activity of education professionals. Main symptoms of teacher professional burnout and factors triggering their development have been defined, as well as a set of possible measures aimed at overcoming the consequences and prevention of the researched phenomenon has been outlined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шиян Б. М. 
Підготовка майбутніх дошкільних педагогів до комплексного використання творів пластичного мистецтва у вихованні старших дошкільників / Б. М. Шиян, Л. Л. Галаманжук // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 58-65. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Досліджено проблему підготовки майбутніх дошкільних педагогів до комплексного використання творів світового пластичного мистецтва у вихованні старших дошкільників. Виявлено важливість і необхідність такої підготовки, а також недостатню сформованість компонентів готовності студентів до реалізації на практиці зазначеного виду професійної діяльності. Обґрунтовано й експериментально перевірено ефективність відповідної системи підготовки студентів у вирішенні поставлених завдань, реалізація якої сприяє суттєвому покращанню всіх компонентів готовності студентів до комплексного використання творів світового пластичного мистецтва у вихованні старших дошкільників.

Исследована проблема подготовки будущих дошкольных педагогов к комплексному использованию произведений мирового пластического искусства в воспитании старших дошкольников. Установлена важность и необходимость такой подготовки, а также недостаточная сформированность компонентов готовности студентов к реализации на практике указанного вида профессиональной деятельности. Обоснована и экспериментально проверена эффективность соответствующей системы подготовки студентов в решении поставленных задач, реализация которой способствует существенному улучшению всех компонентов готовности студентов к комплексному использованию произведений мирового пластического искусства в воспитании старших дошкольников.

The problem of future preschool teachers' training for complex use of plastic art works in senior preschool children education has been investigated. The importance and necessity of such training and insufficient readiness of students for realization in practice of this kind of professional work has been established. In this connection the efficiency of corresponding system of students' training in the decision of tasks in view has been generated, proved and experimentally checked up. The results testified that the realization of the suggested project promotes substantial improvement of all components of students' readiness to complex use of plastic art works in senior preschool children education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Фісун О. В. 
Проблема фасилітуючої позиції педагога у наукових дослідженнях / О. В. Фісун // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 66-71. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обґрунтовано необхідність формування у педагогів нової професійної позиції, в основі якої лежать принципи гуманістичної педагогіки, побудова суб'єкт-суб'єктних відносин з учнями. Розкрито суть педагогічної фасилітації та її основні ознаки. Розглянуто характерні риси вчителя-фасилітатора, його функції в навчально-виховному процесі. Визначено головну мету особистісно орієнтованої взаємодії - розвиток учня як особистості.

Обоснована необходимость формирования у педагогов новой профессиональной позиции, в основе которой лежат принципы гуманистической педагогики, построение субъект-субъектных отношений с учениками. Раскрыта суть педагогической фасилитации и ее основные признаки. Рассмотрены характерные черты учителя-фасилитатора, его функции в учебно-воспитательном процессе. Определена главная цель личностно ориентированного взаимодействия - развитие ученика как личности.

The necessity of forming a new professional position of teachers, which is based on principles of humanistic pedagogies and the construction of subject-subject relations with students is analyzed in the article. The essence of the pedagogical facilitation , its main featuresare defined. The typical features of teacher-facilitator are outlined, his role in training - the educational process is described. Defined primary aim of personality development-oriented interaction of the student as individuals


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Романишина Л. М. 
Формування ключових компетентностей майбутніх фахівців у процесі навчання в медичному коледжі / Л. М. Романишина, І. М. Хмеляр, М. М. Лукащук // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 71-78. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто питання реформування медичної освіти в медичному коледжі, що потребує формування ключових компетентностей – загальнонавчальних, предметних, професійних, адаптаційних. З’ясовано, що їх формування забезпечується застосуванням стратегій навчання відповідно до поставленої мети, здатністю до аналізу власної діяльності, критичного оцінення поглядів та вчинків інших, організацією та презентацією власної діяльності. Обґрунтовано використання діяльнісного підходу до вивчення ключових компетентностей особистості та подано модель їх формування.

Рассмотрены вопросы реформирования медицинского образования в медицинском коледже, которое требует формирования ключевых компетентностей - общеобразовательных, предметных, профессиональных, адаптационных. Выяснено, что их формирование обеспечивается применением стратегий обучения в соответствии с поставленной целью, способностью к анализу собственной деятельности, критической оценки взглядов и поступков других, организацией и презентацией собственной деятельности. Обосновано использование деятельностного подхода к изучению ключевых компетентностей личности и приведена модель их формирования.

The article deals with the issue of medical education reform in college, which requires the formation of key competencies,: all educational, objective, professional and adaptable. Their formation is provided through the use of learning strategies according to the purpose, the ability to analyze their own activities, critical evaluation of views and actions of the others; organization and presentation of their activities. The influence of activity key competencies of individuals is considered and provides a model of their formation is presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Креденець Н. Д. 
Основні напрями формування професійної компетентності майбутніх фахівців легкої промисловості / Н. Д. Креденець // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 78-83. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто фундаментальні напрями формування професійної компетентності фахівців легкої промисловості як комплексну тріаду завдань навчального процесу. Проаналізовано особливості вивчення навчальних предметів на основі застосування технологій інтердисциплінарого модулювання, що надає змогу студентам мобільніше орієнтуватись у масиві надбаних знань та вмінь, оперативно встановлювати зв’язки між окремими тематичними компонентами різних дисциплін, розвивати логічне мислення.

Рассмотрены фундаментальные направления формирования профессиональной компетентности специалистов легкой промышленности как комплексную триаду задач учебного процесса. Проанализированы особенности изучения учебных предметов на основе применения технологий интердисциплинарного модулирования, позволяющих мобильно ориентироваться в массиве приобретенных знаний и умений, оперативно устанавливать связи между отдельными тематическими компонентами различных дисциплин, развивать логическое мышление.

The article reviews the fundamental areas of professional competence of specialists in light industry as a complex triad of objectives oin the educational process. Peculiarities of studing subjects on the basis of interdisciplinary simulation technology, that allows students to navigate in accumulated knowledge and skills of quickly making connections between different thematic components of different disciplines and developing logical thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: М2 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Прусак В. Ф. 
Особливості екологічного світогляду майбутнього дизайнера в системі неперервної освіти / В. Ф. Прусак // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 83-87. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Визначено особливості екологічного світогляду майбутнього дизайнера та умови його формування в системі неперервної освіти під впливом виховних і педагогічних чинників на різних рівнях у процесі полікультурного виховання, на основі сформованого екологічного мислення індивіда та тісного взаємозв’язку світоглядних і професійних орієнтацій. З’ясовано, що процес становлення екологічної світоглядної позиції відбувається завдяки екологізації освіти загалом і дизайн-освіти зокрема.

Определены особенности экологического мировоззрения будущего дизайнера и условия его формирования в системе непрерывного образования под влиянием воспитательных и педагогических факторов на разных уровнях в процессе поликультурного воспитания, на основании сформированного мышления индивида и тесной взаимосвязи мировоззренческих и профессиональных ориентаций. Установлено, что процесс становления экологической мировоззренческой позиции совершается благодаря экологизации образования в целом и дизайн-образования в частности.

The paper determines the peculiarities of environmental outlook of the future designer and conditions of its forming in the system of continuous education under the influence of a number of educational and pedagogical factors at different levels, namely in the course of multicultural education, on the basis of formed ecological thinking of an individual and close interconnection of ideological and vocational orientations. The process of formation of an environmental ideological position takes place due to ecologization of education in general and in particularly design education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР) + Ж182 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Швець О. А. 
Особливості критеріїв творчого розвитку фахівця з дизайну / О. А. Швець // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 88-93. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Визначено особливості творчої діяльності, обґрунтовано рівні творчого розвитку фахівця з дизайну та розроблено відповідні критерії. Проаналізовано вихідні методи, способи, які покладені в основу творчості, відповідно до них розглянуто форми творчості.Проведено аналіз чинників, що визначають розвиток творчої особистості фахівця з дизайну.

Определены особенности творческой деятельности, обоснованы уровни творческого развития специалиста дизайнера и разработаны соответствующие критерии. Рассмотрены исходные методы, способы, которые положены в основу творчества, согласно им рассмотрены формы творчества. Проведен анализ факторов, определяющих развитие творческой личности специалиста дизайнера.

The article outlines the features of creativity, sound level of creative development specialist in design and development of the appropriate criteria. Output methods, that form the basis of creativity,and are analyzed according to them a form of creativity. An analysis of factors determining the development of the creative person with design specialist.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж182 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Берека В. Є. 
Модульний принцип організації позааудиторної навчальної діяльності студентів / В. Є. Берека // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 93-100. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто проблему модульного принципу організації позааудиторної навчальної діяльності студентів щодо покращання ефективності навчального процесу у ВНЗ. Обгрунтовано доцільність застосування модульного принципу в процесі самостійної навчальної діяльності.

Рассмотрена проблема модульного принципа организации внеаудиторной учебной деятельности студентов с точки зрения улучшения эффективности учебного процесса в ВУЗ. Обоснована целесообразность применения модульного принципа в процессе самостоятельной учебной деятельности.

The problem of module principle of organization of out of class educational activity of students from the point of view of providing the improving of effectiveness of educational process at the higher educational establishment has been viewed. Expediency of module principle use in the process of individual educational activity has been proved.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.382

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мартинюк О. В. 
Реалізація прогресивних ідей досвіду США з підготовки магістрів технічного перекладу в освітньому просторі України / О. В. Мартинюк // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 100-106. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано системи професійної підготовки перекладачів в Україні та США. Розкрито зміст поняття «технічний переклад». Визначено чинники впливу на ефективність організації навчального процесу у ході підготовки технічних перекладачів. Висвітлено особливості організації навчання магістрів технічного перекладу у ВНЗ США. Виокремлено прогресивні ідеї американського досвіду з професійної підготовки технічних перекладачів за освітньо-кваліфікаційним рівнем «магістр» та обґрунтовано напрями їх реалізації у системі вищої освіти України.

Проанализированы системы профессиональной подготовки переводчиков в Украине и США. Раскрыто содержание понятия «технический перевод». Определены факторы, влияющие на эффективность учебного процесса при подготовке технических переводчиков. Освещены некоторые особенности организации образования магистров технического перевода в ВУЗ США. Выделены прогрессивные идеи американского опыта профессиональной подготовки технических переводчиков в рамках образовательно-квалификационного уровня «магистр» и обоснованы направления их реализации в системе высшего образования Украины.

The systems of the professional translation training in Ukraine and the USA are analyzed. The term “technical translation” is defined. The factors influencing the effectiveness of the educational process organization in technical translator training are identified. The peculiarities of the Master’s degree in technical translation training programs in the higher educational establishments of the USA are highlighted. The progressive ideas of the American experience in technical translators’ professional training on the Master’s degree level are singled out. The directions of their introduction into the Ukrainian educational environment are suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.377

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Щепова Д. Р. 
Роль ціннісних орієнтацій в утвердженні життєвих пріоритетів студентської молоді / Д. Р. Щепова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 107-112. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Акцентовано увагу на ціннісних орієнтаціях, які є духовним ядром кожної особистості і сприяють внутрішній злагодженості та самовпевненості. Аргументовано, що формування позитивних ціннісних орієнтацій в студентському віці є важливою запорукою розвитку гармонійної особистості молодої людини. Виявлено залежність між різними об’єктами, які потрапляють у сферу ціннісної орієнтації молоді, що дозволяє окреслити деякі загальні тенденції процесу їх формування. Встановлено вплив факторів, які визначають їх поведінку. Розглянуто співвідношення пріоритетів особистості з ціннісними орієнтаціями та їх зв’язок з діяльністю.

Акцентовано внимание на ценностных ориентациях, которые являются духовным ядром каждой личности и способствуют установлению внутреннего благополучия и самоуверенности. Представлена аргументация того, что формирование позитивных ценностных ориентацийв студенческом возрасте является основой развития гармоничной личности. Раскрыта зависимость между разными объектами, которые попадают в сферу ценностных ориентаций молодежи, что позволяет определить некоторые общие тенденции процесса их формирования. Установлено влияние факторов, которые определяют поведение молодежи. Рассмотрено соотношение приоритетов личности с ценностными ориентациями и их связь с деятельностью.

The author touches upon the problem of value orientations as the main point in inner world of every person. They also promote for establishment of inner prosperity and self-assurance. The author underlines that forming of positive value orientations in students’ age is basis for development of harmonious personality of young people. She analyses dependence between different objects, which get to the sphere of valuable youth orientation, let’s to note some general tendencies of the process of their formation. Establishing the influence of factors which define their behaviour. Considering the correlation of personal priorities with valuable orientations, their connexion with activity can be traced.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Мірошніченко В. І. 
Проблема мотивації патріотичного самовиховання майбутніх офіцерів-прикордонників / В. І. Мірошніченко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 2. - С. 112-118. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено різнобічні аспекти проблеми мотивації патріотичного виховання майбутніх офіцерів-прикордонників. Описано та систематизовано групи мотивів, які можуть впроваджуватися в систему патріотичного виховання курсантів-прикордонників. Запропоновано спецкурс «Патріотичне самовиховання особистості майбутнього офіцера-прикордонника». Визначено умови, що сприяють покращанню мотивації патріотичного самовиховання курсантів.

Освещены разносторонние аспекты проблемы мотивации патриотического воспитания будущих офицеров-пограничников. Описаны и систематизированы группы мотивов, которые могут внедряться в систему патриотического воспитания курсантов-пограничников. Предложен спецкурс «Патриотическое самовоспитание личности будущего офицера-пограничника». Определены условия, которые могут способствовать улучшению мотивации патриотического самовоспитания курсантов.

In the article light up scalene aspects of problem of motivation of patriotic education of future border officers-guards light up In the article. An attempt to describe and systematize the groups of reasons which can be inculcated in the system of patriotic education of border students-guards is done. The special course is for this purpose offered the «Patriotic self-education of personality of future border officer-guard». By an author certainly terms which would be instrumental in the improvement of motivation of patriotic self-education of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4(4УКР)397.1-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського